Kika på denna sidan och tala om för mig varför den blir så hög. Jag hittar inte nåt i koden som ska göra den så hög
Jag vet att det är en massa nästlade tabeller men så är det bestämt att den ska byggas från kund!
http://www.fitnessbutiken.se/home.asp
Bengt
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg gör den så hög?
Bilden längst till vänster kanske?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 563 inlägg sätt border=1 på den stora tabellen så tror i alla fall jag att den vänstra kolumnen är den som skapar utrymmet.
Att sätta en rowspan=2 på lämpligt ställe tror jag skulle kunna lösa detta. Samtidigt så har jag faktiskt inte tittat på koden .. ;)
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Utan att ha studerat koden så noga, gissar jag på att du har två stycken celler på samma rad: Menyn till vänster, samt själva innehållet i mitten/höger. Dessa celler kommer att ha samma höjd oavsett hur lite innehåll det finns i den ena. Så i och med att du gjort den vänstra cellen så pass hög, kommer den högra att sträcka sig lika "långt ned".
En lösning skulle kunna vara att du i den högra cellen skapar en tabell i vilken du sedan lägger all information i:
...
<td>Menyn...</td>
<td>
<table width="100%">
<tr>
<td>Innehåll</td>
</tr>
</table>
</td>
...
Jag bifogar ett exempel.
:)