TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Hej!
Jag hade precis fått till hörnet på min div-tagg (har ett annat lager med en bakgrundsbild) perfekt i Internet Explorer 6. Sen testar vi i IE5 o då ligger det inte där det ska.. Jag tror att det beror på att IE5 inte följer CSS2 så bra.. eller att IE är allmänt knas. är det så eller har jag skrivit något fel?
<div class="divRight" style="margin:0px 0px 50px 50px;">
<h1>OM BAND.</h1>
Vi är ett Nackaband med rötter från Vikingshill till Nyköping. Vi har ett rockigt popsound och skön attityd.
<div class="corner" style="bottom:-2px;right:-1px;"> </div>
</div>
Och här är CSS:en:
.corner {
width: 15px;
height: 15px;
position: absolute;
bottom: -1px;
right: -2px;
background-image: url(bilder/corner_dotts.gif);
}
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Bifogar en skärmdump på hur jag vill att det ska se ut (som det också gör i IE6).
Finns det något smart sett för att kunna kolla alla webläsare eller måste man installera alla på datorn för att se?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Ta bort den svarta kanten nedtill, samt till höger på din bild och testa följande:
<div class="divRight">
<div style="position:relative;height:100%;width:100%;background:url(bilder/corner_dotts.gif) no-repeat bottom right">
En massa text...
</div>
</div>
:)
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Jag hade för mig att det inte ska använda height:100%... men det va kanske fel :)
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Jag kom på att det där inte går nå bra för divRight har en padding:10px så då hamnar corner_dotts 10px in... något annat förslag?
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg <div class="divRight">
<div style="position:relative;height:100%;width:100%;background:url(bilder/corner_dotts.gif) no-repeat bottom right">
<div style="position:absolute;margin:10px">En massa text...</div>
</div>
</div>
:)
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg .divRight {
position:relative;
border:1px solid black;
background-color: #F1F3F2;
padding:10px;
margin: 0px 0px 10px 0px;
z-index:1;
/* Again, the ugly brilliant hack. */
voice-family: "\"}\"";
voice-family:inherit;
width:210px;
}
/* Again, "be nice to Opera 5". */
body>#divRight {width:210px;}
Så ser divRight ut... o om jag ska börja lägga ett div-lager under med margin 10px istället så måste jag bygga om hela siten... går det inte o göö på nåt annat sätt?