bassebhuMedlem sedan nov. 20016 480 inlägg Hej!
Trots att jag i en tabellcell anger att texten ska vara centrerad så blir den bara typ 25% in till vänster i cellen på pc/IE. varför? blir tokig snart alltså!! jag har iofs typ 4 tabeller i varann men de andra tabellerna kan väl inte påverka hur det ska visas i en annan?!
<td width="280" align="center">
<div align="center"><b>basse</b></div>
</td>
? det är väl så rätt det kan bli?! som vanligt funkar allt klockrent på mac med både IE och Netscape.
varför hamnar "basse" just bara en bit in i cellen?
tack!!
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg När jag ska centrera en text i ett lager gör jag så här:
<div style="text-align:center;margin:auto;">
<p>Centrerad text</p>
</div>
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg Hur bred är tabellen då?
Är tabellen bredare än 280 så hamnar ju inte texten centrerad i tabellen utan bara centrerad i kolumnen.
ex på fel:
[red]<table [b]width="600"[/b] border="1">
<tr>
<td [b]width="280"[/b] align="center">
<div align="center"><b>Palle</b></div>
</td>
</tr>
</table>[/red]
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Men jag förstår inte varför man ska ha en stor tabell som bara innehåller en liten cell? Går det inte o fylla ut det resterande utrymmet (600-280) med en annan cell? eller två på var sida? Så blir den centrerad?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
Type skrev:
Men jag förstår inte varför man ska ha en stor tabell som bara innehåller en liten cell? Går det inte o fylla ut det resterande utrymmet (600-280) med en annan cell? eller två på var sida? Så blir den centrerad?
Tar man bara bort bredden på kolumnen (<td>)
så blir innehållet i den centrerad gentemot tabellen..
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg smart ;) Tror du det va det bassebhu menade?
PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg
Type skrev:
smart ;) Tror du det va det bassebhu menade?
Det var precis det jag skrev här tidigare. ;)
Palle skrev:
Hur bred är tabellen då?
Är tabellen bredare än 280 så hamnar ju inte texten centrerad i tabellen utan bara centrerad i kolumnen.
ex på fel:
...
TypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg *asgarv* Det är bra att man läser HELA meningen :D
Tur att någon är vaken iaf :birp