...att när sidan laddas så ska funktionen pageInit köras. Det kan vara vilken funktion som helst. Kolla i SCRIPT-koden.
Just precis...
vad betyder detta:
onLoad="pageInit()
??????
------------------
hmmm....vad ska man skriva... =P
HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS
14 svar · 365 visningar · startad av polswed
Just precis...
vad betyder detta:
onLoad="pageInit()
??????
------------------
...att när sidan laddas så ska funktionen pageInit köras. Det kan vara vilken funktion som helst. Kolla i SCRIPT-koden.
pageInit() är en javascriptfunktion som utför något.
den finns i källkoden till html-sidan, och vad den innehåller vet ju inte vi.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>
jag är inte hemma nu men när jag kommer hem kan jag posta hela koden.
Tak för hjälpen än så länge.
------------------
Har problem med denna sidan:
http://home.no.net/mange87/matte/meny.htm
jag vill inte ha rutan i mitten. Jag har bytat allt till top och sånt, men när sidan har laddat klart så hoppar rutan tillbax till mitten. Vill inte ha den i mitten. Jag tror (kanske är helt fel) att det är onLoad="pageInit()? gör detta. Kan någon hjälpa mig så att rutan inte alltid är i mitten??
------------------
Prova att ta bort onLoad:en.
men då kan jag inte scrolla ner själva "metall" saken. Detä r meningen att man ska kunna dra ner den.
------------------
please
är det inte någon som kan hjälpa mig???
------------------
Jag har kollat lite på din sida. Börja med att kolla igenom din HTML-kod. Det är flera fel i tabellens uppbyggnad (TD-taggar saknas). Testa sedan att ändra på rad 159 i JavaScript-filen. Jag bytte page.x50-90,page.y50-43 till page.x10-90,page.y10-43 och fick det att funka. Hoppas det gör det för dig också. :e
------------------
TorWeb
-------------------
Ska försöka med det...Tack!
NU kanske ni tycker att det är lite lamt men jag fick scriptet från en kille, så jag har bara ändrat bilder och div taggar och sånt, inget med tabellen ;)
Tack
ska pröva genast
------------------
tack
det funkade
men nu har nästa problem uppstått
:(
om ni kollar här: http://home.no.net/mange87/matte/klicka.htm
så vill jag att "fönstret" skall synas, och man ska ändå kunna dra ner den ena lagret så som innan. För menyn ska finnas inuti den.
------------------
Förlåt
ännu en redigering
jag fixade det själv
nu ser man hela, fastän jag inte bytat storlek lr något
Tack så mycket Web-Tor för hjälpen
tack även ni andra
;)
[Redigerat av polswed den 02 jan 2001]
Gör så här:
Ta bort pageInit() från body-taggen på meny-sidan, så kan du styra var "Layer1" skall placeras genom att ändra left & top. (Ex: left:10px; top:100px;)
<script type="text/javascript" src="splash_scripts.js"></script>
<body bgcolor="#FFCC00" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onLoad="MM_dragLayer('drag','',0,0,0,0,true,false,0,147,0,0,false,false,0,'') ,false,'' ">
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:10px; top:100px; width:123px; height:170px; z-index:1; background-image: url(meny.gif); layer-background-image: url(meny.gif); border: 1px none #000000">
<div id="Layer2" style="position:absolute; left:5px; top:5px; width:123px; height:170px; z-index:2; clip: rect(0,160,160,0)">
<div id="drag" style="position:absolute; left:1px; top:1px; width:111px; height:158px; z-index:2; background-image: url(dra.gif); layer-background-image: url(dra.gif); border: 1px none #000000"></div>
<table width="165" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="top" height="100%">
<tr>
<td colspan="2" height="8"></td>
</tr>
<tr valign="top" align="top">
hej
<br>
<br>
Hej
</td>
</tr>
<form name="form1">
</form>