HeHoMedlem sedan apr. 2000277 inlägg Hur gör man för att endast skuggan skall bli genomskinlig?
Jag har gjort så här, men det reulterar i att hela tabellen blir genomskinlig.
<DIV STYLE='-moz-opacity: 0.5; filter: DropShadow(Color=#999999, OffX=5, OffY=5, Positive=1), Alpha(style=0,opacity=50);width: 100%;height:250px'>
<TABLE>
<TR>
<TD>Testing, testing</TD>
</TR>
</TABLE>
</DIV>
higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg Jag är inget haj på dropshadow, men själv tycker jag att det brukar funka bra med att ha en diva för skuggan och en diva för innehållet.
Nästla innehållsdivan i skuggdivan och sätt t ex
position: relative; left: -4px; top: -4px; på innehållet och
position: relative; left: 4px; top: 4px; -moz-border-radius: 6px; på skuggan
HeHoMedlem sedan apr. 2000277 inlägg Du missförstod mig lite higa! Det är inte DropShadow som är problemet utan "opaciten" på skuggan. Jag vill alltså ha en skugga som är lite genomskinlig, men själva tabellen som "skapar" skuggan skall inte vara genomskinlig.
Detta är väl inget världsligt problem men jag har sett att det finns och är mest nyfiken hur man gör!
higaMedlem sedan aug. 2000359 inlägg Hoppsan, glömde visst en grej:
<div style="position: relative; left: 0px; top: 0px;">
<div style="position: absolute; left: 0px; top: 0px; background: white; border: 1px solid blue;width: 320px; height: 200px; z-index:2">
Ska man skriva något här?
</div>
<div style="position: absolute; left: 4px; top: 4px;-moz-border-radius: 6px;width: 320px; height: 200px; background: black; border: 1px solid gray; z-index: 1; -moz-opacity: 0.5; filter:alpha(opacity=50)">
</div>
</div>
-moz-border-radius och border är för att få en soft shadow :)
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Hm, skulle cokså vilja ha en transparent skugga. :) Problemet i mitt fall är att rutan inte har fasta mått, beroende på innehållet varierar den i storlek så jag kan inte använda två divar. Går det att lösa på något annat sätt?