PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg Hejsan, här kommer jag igen med en underlig css/div fråga... nåja, here goes nothing:
Överst på en sida har en div som sträcker sig 800px horisontellt, dess höjd varierar beroende på dynamiskt innehåll, kan alltså vara hur stort/litet som helst som helst. Under denna div skulle ja vilja ha en annan div som fyller ut det eventuella tomrum mellan översta diven och fönstrets nederkant, altså att den fyller på underifrån och upp tills det att den stöter på den andra diven, några förslag?
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Hajjar inte riktigt vad du menar, men är det inte bara att klämma in en under texten då?
<div style="border:1px dotted black;width:800px;">En massa text
<div style="width:100%;height:100%;"></div>
</div>
Detta borde fungera.
<style type="text/css">
body
{
margin: 0px;
}
#ltop
{
position: relative;
top: 0px;
width: 100%;
}
#lbottom
{
height: 100%;
}
</style>
<div id="ltop">
<!-- Dynamisk Kod -->
</div>
<div id="lbottom">
</div>
PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg Hejsan, mha. er hjälp fick ja det å funka, men nu e de bara en sak som inte stämmer, om man kollar på http://b.pezzen.org/filer/bcjf/ så ser ni att det blir en rullninglist och att de tred divarna lixom hänger net utanför försntret, kan man lösa det så eller får man lov å leva med det å ha overflow:hidden?
PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg en scrolllist kommer upp.. jag vill bara att den ska komma upp om texten gå så pass långt ner..
eller tvärtom om du vill, vill att diven slutar där fönstret slutar om inte texten fortsätter
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Jag ser ingen scrollist men testa: overflow:auto
PezzenMedlem sedan feb. 2001197 inlägg Jag får det iaf inte att fungera som jag vill...
Jag vill alltså ha en överliggande div, 770px bred, 20-100px hög överst, under den ska det finnas tre divar med bredderna 143px 484px och 143 px.
De tre divarna ska ligga intill varandra från väster och utåt ca 770px, jag vill också att de fylla ut hela sida neråt, även om det inte finns någon text. Sätter man de som relativa och 100% så får man en scroll på 20-30px som ja inte vill ha såvida inte texten tar så pass mycket plats..
Nickemannen skrev:
Detta borde fungera.
<style type="text/css">
body
{
margin: 0px;
}
#ltop
{
top: 0px;
}
#lbottom
{
height: 100%;
}
</style>
<div id="ltop">
<!-- Dynamisk Kod -->
</div>
<div id="lbottom">
</div>
Jag har ett liknande problem, men behöver lägga den undre divens innehåll överst ibland.. Hur gör jag det måntro?
CuirisMedlem sedan feb. 2006107 inlägg Bump! Jag har samma problem. Ingen som vet?