freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Hej hej!
Nu är det så att jag har börjat labba en del med lager och har stött på ett problem som jag har hört talas om förut. Nämligen att lagrena förflyttas några pixlar upp och ner beroende på om man använder NN eller IE.
Hur gör jag för att fixa detta?
Jag har märkt att om man använder sig av en ramen på höger sida och en på vänster sida om ramen med lager i så blir allt bra men om man lägger till en ram över och en ram under blir det fel som vanligt.
I DW3 finns en funktion där man kan lägga till ett javascript som det kallar "Netscape resize fix" fast det funkar inte på min sida.
Tack på förhand!
------------------
Fredda | Ironoak
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Problemet är nog inte dina lager utan dina ramar (frames). NN är värdelös på att handtera frames!
Det enda "Netscape resize fix" gör är att ladda om sidan när man ändrar storleken på fönstret eftersom vissa versioner av NN har en bugg... :l
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Men när jag inte har några ramar alls ser det ju också underligt ut...
Någon som vet lösningen på detta?
------------------
Fredda | Ironoak
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag är rädd att du fått en släng av den nästan obotliga sjukdomen "Netscape+ram=FEL". :(
Om du söker på "ramar netscape" här på wF märker du att du inte är ensam om denna djävulska pest.
Själv har jag slutat leta efter botemedel och ser till att bygga mina sidor på ett sådant sätt att jag inte drabbas. D.v.s. jag har inga bilder eller liknande för nära framens kant eftersom det då finns en risk att NN käkar upp den. :l
------------------
TorWeb
-------------------
freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg Jag lyckades lösa problemet till slut efter en del slit. Men tack ändå för hjälpen!
------------------
Fredda | Ironoak
[Redigerat av fredda den 29 dec 2000]