jnsMedlem sedan dec. 2001132 inlägg jag har en länk som ska skicka vidare lösenord och annat till nästa sida, så koden inehåller även lite asp:
<td><form action="raderaaktiv.asp" method="post" name="raderaaktiv" id="raderaaktiv">
<input name="namn" type="hidden" id="namn" value="<%=request.form("namn")%>">
<input name="pass" type="hidden" id="pass" value="<%=request.form("pass")%>">
<input name=id" type="hidden" id="id" value="<%=rs("id")%>">
<a href="#" onclick="document.raderaaktiv.submit();">Radera</a></form></td>
länken fungerar inte och "error on page" visas.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Kan det möjligtvis ha någonting att göra med att det fattas en "snuff" för name-attributet nedan:
<input name=id" type="hidden"
:)
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Eller. Sätt enkel snuttar istället. Ex. <input name="namn" type="hidden" id="namn" value="<%=request.form('namn')%>">
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Tänkte att annars så avslutas väl value till value="<%=request.form(", men jag har säkert fel. Man behöver ju inte bry sig om den typen av ful kodning i asp.net. ;)
DinoMedlem sedan sep. 20011 914 inlägg Med ful kodning så menar jag kodrenderingsblock, typ <%=request.form("pass")%>. :)
jnsMedlem sedan dec. 2001132 inlägg fick inte använda ' istället för " för då blev det:
Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'
Syntax error
Response.Write(request.form('namn'))
----------------------------^
och koden fungerar fortfarande inte.
såhär ser den ut nu:
<tr>
<td><form action="raderaaktiv.asp" method="post" name="raderaaktiv" id="raderaaktiv">
<input name="namn" type="hidden" id="namn" value="<%=request.form("namn")%>">
<input name="pass" type="hidden" id="pass" value="<%=request.form("pass")%>">
<input name="id" type="hidden" id="id" value="<%=rs("id")%>">
<a href="#" onclick="document.raderaaktiv.submit();">Radera</a></form></td>
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Vad får du för felmeddelande?