Har ett mindre problem som dock är rätt irriterande. I 9 fall av 10 funkar CSS-scriptet precis som det ska på sidan, men ibland laddas ej scriptet och sidan ser då inte speciellt bra ut.
När man sen uppdaterar sidan så är allt normalt igen.
Någon som vet vad detta kan bero på? Kan det på något sätt bero på att scriptet inte hinner laddas eller liknande?
Eftersom det fungerar för det mesta så kan det ju inte vara scriptet som är fel.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg Välkommen till wF RichardW!
Hmm...
Vilken Webbläsare kör du?
Version av den webbläsaren?
Går det att återskapa felet även med andra webbläsare eller verkar det bara uppträda på din dator
Vad har du valt för <!DOCTYPE ?
Blir din sida (och din CSS) godkänd om du validerar den på W3C ?
Lägger du in din CSS-fil via <link> eller <style> (eller på annat sätt)
Kör du med document.write från script för att lägga in stilmallar ?
Hmm...
Som du förstår är det inte helt lätt att gissa vad det kan bero på utan mer information... ;)
Har du en länk till sidan så att man kan testa lite?
cyprysMedlem sedan dec. 20003 105 inlägg Tror detta beror på webbläsare och hur den hittar länkningen till css.
Jag har haft samma problem lite då och då, och inte sällan på sidor som aftonbladet eller liknande sidor.
jarvklo skrev:
Vilken Webbläsare kör du?
Version av den webbläsaren?
Går det att återskapa felet även med andra webbläsare eller verkar det bara uppträda på din dator
Blir din sida (och din CSS) godkänd om du validerar den på W3C ?
Lägger du in din CSS-fil via <link> eller <style> (eller på annat sätt)
Kör Internet Explorer 6.0.2600
Det är inte bara jag som råkat ut för detta. Andra sidbesökare har nämt att det blir fel hos dem.
Jag validerade scriptet hos W3C och upptäckte några små fel som jag korrigerade och scriptet går nu igenom utan errors. Trodde först att det fixat problemet men efter ett tag råkade jag ut för samma sak igen.
Tidigare la jag in CSS-filen via <link>, men för några minuter sen ändrade jag till <style> för att se om det blir någon skillnad. Än så länge fungerar det.
Sidan är: http://difonline.freeweb.bz
jarvkloMedlem sedan juli 20013 295 inlägg Hmm...
Om du mekar med sidan så att även dess HTML går igenom http://validator.w3.org/ - funkar det inte med stilmallen inlänkad via <link>-taggen då?
mikkeXMedlem sedan aug. 2002490 inlägg Precis som jarvklo säger så måste du se till att din html validerar, det gör det inte just nu, dokumentet saknar doctype, teckenkodning, style saknar attributet type och så vidare.
Och lite språkpolis - en stilmall är inget skript utan en stilmall...
Efter många om och men är problemet nu löst. Felet låg inte på min sida utan hos värdens server.
Detta svar gav dom:
"Nu skall problemet vara löst. Är det någon som fortfarande skulle ha problem med detta så kontakta oss gärna.
Problemet berodde på "rewriting regler" som inte var helt up-to-date. "