#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg Hm.. har en sida där jag vill skicka iväg ett formulär automatiskt .. alltså sidan kommer aldrig att ses av användaren ..
Grejen är att jag vill skicka iväg ett antal värden som jag vill ha möjlighet att plocka med request.form på en annan sida .. kanske går att lösa på annat sätt?
#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg hurry hurry hurry... ska iväg om 10 min ;)
icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg Borde väl gå med nått Javascript, jag kan ju inte sånt. :Men nått i den här stilen borde väl funka:
[red]
<body onLoad="Submit.form()"
[/red]
Men jag har en fråga, Varför????
Mvh icaaq
sabbacusMedlem sedan juli 2002630 inlägg <body onload(document.form.submit();)>
typ ungefär :-)
#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg hm.. skall försöka förklara ...
Håller på med en e-handelbutik .. där finns en ruta där man kan fylla i för att registrera sig för att få ett nyhetsbrev .. detta görs genom att värdena i formuläret skickas vidare till en annan sida som kontrollerar/lägg in värdena i databasen ... efter detta vill jag skicka tillbaka användaren till samma sida som man kom ifrån .. detta gör jag med denna funktionen :
For cnt = 4 to intStop
strSida = Right(Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"),cnt)
If instr(strSida,"/") then
strSida = Right(Request.ServerVariables("HTTP_REFERER"),cnt - 1)
Exit For
End If
Next
Response.Redirect(strSida)
Bara det, att jag på den förgående sidan vill kunna meddela om processen genomförts eller om något fel uppståt .. detta gjorde jag enkelt med att lägga till ett querystringvärde på adressen som antingen är ok eller fel... bara det att om användaren återigen trycker på knappen so kommer denna sats att dubbleras ..
Gjorde en funktion som kolla om adressen redan innehöll något värde .. funkade bra tills man reggade sig från någon av produksidorna ...
så tänkte lösa det hela genom att skicka värdet via post istället för get ... då slipper man allt knök med querystringar hit å dit..
// du får ursäkta den luddigt skriva texten .. skall som sagt med bussen om 2 min :)
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Snarare:
...
<body onload="document.formularnamn.submit();">
...
:)
#L#Medlem sedan juli 20021 363 inlägg Fick skippa detta .. tänkte med röven .. då man använder sig av detta får man ju upp en vit sida i 0,x antal sekunder .. *fult* .. :/