Hej!
Hur gör man så att ett forumlärs beskrivningstext, tex: namn, address,telefon, email mm blir landsberoende, så att det blir på varje lands språk. (där användaren är)
Precis som knappar verkar bli det automatiskt ("Search" i usa, är "Sök" (och "Browse", "Bläddra") i sverige, utan att man ändrar nåt i koden.
Tack på förhand.
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Det blir någ svårt att göra med HTML. ;)
Du får använda PHP, ASP eller nåt för att ta reda på vilket språk användaren har.
Dessutom är det ju inte säkert att alla i sveriga använder svenskt OS eller svensk webbläsare.
aha, så det går inte att göra automatiskt då.
Då får jag alltså kolla vilket land ip:t kommer ifrån (är det enkelt?)
och lägga in de 10-20 vanligaste språken, och ha engelska som default om besökaren inte kommer från något av desa 10-20 länder. (mha PHP)
Tänker jag rätt nu?
ordellMedlem sedan sep. 200278 inlägg Tja, genom att inte ange något value på t.ex. en submit knapp så blir det ju "Skicka fråga" på svenska och "Submit" på en/us. osv...
Men som sagt är det omöjligt att göra med enbart HTML. Eventuellt skulle man kunna lösa det med JavaScript, men det är bara spekulation :-)
Då gör jag det med PHP. :)