Hm, jag jobbar med XHTML 1.0 Transitional och har skapat en sajt (min befintliga..). Nu är det så att jag vill att den ska validera korrekt, men det gör den inte.
Om man kollar i koden har saken att göra med att en del tabell-taggar jag stänger ej är öppna. Hur fixar jag detta? Jag har kollat igenom koden ett flertal gånger, men jag tycker att allt verkar bra.
Ingen större skillnad på dem så. Jag har bara fått intrycket att WDGs' validator är lite petigare, vilket iaf Jag uppskattar,
men går din sida igenom hos WDG så går den garanterat igenom hos W3C..
Jarvklo/www.xhtml.nu skrev:
Den största skillnaden som jag upptäckt är att de två alternativen även klarar av att validera xhtml serverad som "text/xml" med teckenkodningen "iso-8859-1", vilket inte W3C gör f.n. (februari 2003)
Men va f*n, när jag tog bort en del taggar, som Dino föreslog skulle bort, så validerade startsidan helt korrekt. När jag surfade till de andra sidorna så var tabellerna inte placerade där de skulle vara placerade. Jag ändrade tillbaka som det varit hittils, och då såg allt perfekt ut. Men då är sajten inte XHTML-validerande.. Argghh! Vad ska jag nu göra?
Hmm...
Jag tycker att det ser ut som om startsidan är den enda som är annorlunda mot alla andra sidor på din webbplats (tre kolumner istället för två)...
Kanske du kan prova med att först attackera någon undersida (tills du blir nöjd och klarar validering) och sedan klura ut hur du får in tabellen (ellervarenublir) som lägger till den "extra kolumnen" på startsidan (som jag tycker verkar se ut att vara det enda som skiljer sidorna just nu) så att även den ser bra ut och validerar...