Går det att ändra stylen på knappen i en input type=file också? Alltså med annan bakgrund än vad textrutan har?
style i file
8 svar · 601 visningar · startad av Nexus86
.file {
background-color: #0000FF;
}
<input type="file" name="fil" class="file">
? Annars funkar det nog inte...
Har gjort det men då blir det bara en annan bakgrund på textrutan. Jag vill ha en på knappen också.
Har ingen aning om det finns nåt attribut som "button-color" faktiskt...
DEt går inte......Testa att sök på css och input så får du säkert 100 trådar som tar upp ämnet
mvh icaaq
Jooodå, det går att fuska lite (åtminstone i IE). Du får ta hjälp av ett enkelt javascript, exempelvis kan du få en bild att öppna filfunktionen så här:
<input id="myUpload" type="file" style="position:absolute;visibility:hidden;" onchange="document.getElementById('dummyfile').value=this.value">
<input id="dummyfile" type="text">
<input type="image" src="bild.jpg" onclick="document.getElementById('myUpload').click();return false;">
NETwork skrev:
Jooodå, det går att fuska lite (åtminstone i IE). Du får ta hjälp av ett enkelt javascript, exempelvis kan du få en bild att öppna filfunktionen så här:
<input id="myUpload" type="file" style="position:absolute;visibility:hidden;" onchange="document.getElementById('dummyfile').value=this.value"> <input id="dummyfile" type="text"> <input type="image" src="bild.jpg" onclick="document.getElementById('myUpload').click();return false;">
Det är ingen som har fått igång denna kod i FF?
NETwork skrev:
<input id="myUpload" type="file" style="position:absolute;visibility:hidden;" onchange="document.getElementById('dummyfile').value=this.value"> <input id="dummyfile" type="text"> <input type="image" src="bild.jpg" onclick="document.getElementById('myUpload').click();return false;">
Finns det någon liknande lösning som också fungerar i FF och Opera. Jag vill nämligen kunna välja bredden på min file-input.