EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Håller på med recensioner som ska kunna innehålla bilder. Jag vill dock inte bara att bilden ska ligga där i kanten och vara "fyrkantig" utan om bilden är t ex en figur och kanten på bilden är transparent så ska texten gå in över där och anpassa sig efter bilden..
Himla dålig förklaring alltså.. ta en titt på bilden här:
http://mitrox.homeip.net/picture.jpg
så fattar ni vad jag menar ;)
Nån som vet om man kan göra så på nåt hyfsat smidigt sätt?
-Eitraz
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Nä, inte mojligt med html/css och bilder.
Bilder på datorer är fyrkantiga oavsätt vad det ser ut som.
R: kan väl lösas med lite transparens, trixande med lagerposition o.l. men smidigt, nää.. :)
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg Det är möjligt med lite trix och fix, och uppdelande av bilder, kolla in:
http://www.meyerweb.com/eric/css/edge/raggedfloat/demo.html
Tar en liten stund första gången att få till det, men när man väl gjort det ett par gånger funkar det bra.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Klart smidigare än vad jag tänkte på, men smidigt? nää ;)
EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Det var ju synd.. :(
borde ju finnas nån flashig funktion för det kan man tycka ;)
-Eitraz
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg
Eitraz skrev:
Det var ju synd.. :(
borde ju finnas nån flashig funktion för det kan man tycka ;)
-Eitraz
Css är inte till för flash-funktioner utan för att "formatera" information.... Flashiga funktioner hittar du i Flash. ;)
EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Haha, menade nog inte flash med flashig funktion där :)
Vill ju faktiskt formatera texten.. borde gå med css ;)
EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg Och det ska gå på i en vanlig text och bild som läses in från en databas..
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg
Eitraz skrev:
Och det ska gå på i en vanlig text och bild som läses in från en databas..
Ja det du är ute efter går inte att göra med en enkel bild, det är sant, men det är snarare en begränsing av bildformaten än css, tänk dig att du hade kunnat spara en bild med en alfa-kanal och använda den som beskärning av bilden - då hade det gått utmärkt.
Så problemet är inte css utan bilderna, som bara kan vara fyrkantiga. :h
EitrazMedlem sedan sep. 2002366 inlägg jo, visst är det tragiskt :D