webForumDet fria alternativet

Lager över dropdownlist?

4 svar · 210 visningar · startad av NETwork

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Jag försöker få ett lager (div) att lägga sig över en dropdownlist, men det verkar inte fungera alls, dropdownlisten syns igenom (fungerar iofs i netscape, inte i IE, otroligt!!!). Är det möjligt att överhuvudtaget komma över en dropdownlist med ett lager?

FlashesMedlem sedan jan. 2003282 inlägg

Vet inte om det går, men varför gömma en dropdown list bakom ett lager?
Är det inte meningen att man skall få använda den?

Du kan ha råkat ut för en sk. "flytning". Jag har haft samma problem fast med bilder och text. Vill du veta lösning på det problemet så är länken här:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=66382
Förhoppningsvis kan det hjälpa dig.

Mvh
Jan-Olov

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Du får använda dig av JavaScript och gömma "select"-elementet när lagret förflyttas.

:)

xtremeMedlem sedan juli 20002 056 inlägg

Fattar inte heller varför du vill att det inte ska synas. Men annars kan du lägga den I ditt lager och sedan gömma/göra ditt lager osynligt med visibility: hidden

Funkar i Opera och IE iaf

NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg

Det är en "dropdownmeny" skriven i java som hamnar över en vanlig dropdwnlista. Den är gjord som en .net-kontroll och kommer att användas på många olika sidor (kanske inte bara mina egna) så vill jag naturligtvis inte ha den här typen av buggar. Problemet med att dölja dropdownlisten under är då att a) det är bara ett huvudmenyalternativ som hamnar över dropdownlisten och dessutom bara över halva (dölja är därmed fult) och b) om jag gör en speciallösning för bara mig så kommer inte kontrollen att fungera för andra i alla fall.

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)