Jag och några klasskompisar håller på med en hemsida ått ett företag. Vi tänkte inkludera en funktion där de kan logga in med ett lösenord och sedan redigera html koden, eller i alla fall uppdatera det viktigaste av texten.
Är detta möligt att fixa på en sådant enkelt sätt som möjligt? Vore tacksam om någon vet hur man gör i sådan fall...
Om ni inte ger dem skrivrättigheter direkt till dokumenten så måste ni använda er av något serverspråk, html räcker inte. Titta in på .net-forumet vet ja... :) Lättast annars är antagligen att ni läser på lite om gamla hederliga asp, finns ett forum här för det också.
Okaj
Skrivrättigheter skall dom givetvis få, men det var mest för enkelhetens skulle vi ville ha det så. Är inte säker på att de kan eller vill lära sig hemsideprogram osv.
Har ni undersökt om ni kan använda verktyg som Editize... Kostar iofs en slant (USD 149) - men *garanterar* att användarna inte behöver lära sig någon HTML (och man behöver inte oroa sig för att de skall pajja ens design genom att klanta bort några taggar ;) ) - funkar kanon för mig
(jag är för lat för att ha orkat prova att fnula med t.ex. ContentEditable eller liknande som bara funkar i MSIE eftersom jag mest kör Mozilla numera ;) )