Kan man göra en div osynlig men ändå kunna starta en onmouseover från denna!? Den ska alltså finnas där och fungera men inte synas och det är till (hata hata) netscape! Opacity funkar ju inte, och att dölja den går inte för då finns den inte med resultatet att min funktion med onmouseover inte går igång...
Osynlig div som _finns_
HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS
5 svar · 278 visningar · startad av NETwork
style =" visibility: hidden; "
Funkar inte, den försvinner då och då kan jag inte köra onmouseover.
Själva diven kan du ju få till att "försvinna" med background-color:transparent;
Deremot eventuellt innehåll blir det svårare med, du får sätta det till osynligt också.
Om du nu vill använda browser specifika stilmallar så kan du ju använa -moz-opacity.
Jag förstår dock inte meningen med att ha en osynlig div.
Om du bara vill gömma innehållet i en div, placera detta inom en egen div, eller lägg till och ta bort innehållet i diven med hjälp av javascript och innerhtml.
Grundproblemet är att jag har ett lager på en iframe, och en iframe har tydligen ett oändligt z-index i alla läsare utom IE5.5+ ... dock lägger sig lagret på iframen i ns7 men jag kan aldrig känna av när jag lämnar lagret med en onmouseout så länge jag är kvar över iframen. Däremot kan jag ha ett lager bredvid mitt tidigare lager med en onmouseover och få ns att köra det eventet. Det är detta lager jag vill göra helt osynligt.
En annan lösning hade ju varit att sätta onmouseover i iframen, men tror ni netscape klarar det? Näää... :(