Hej!
Hur gör jag för att länka inifrån en iframe ut till den "stora sidan" utan att ladda om innehållet i iframen?
Iframe
8 svar · 367 visningar · startad av Ola N
Hmm, med den "stora sidan" menar du väl sidan som innehåller IFrame:n. Länkar du om den någonstans, kommer ju självklart Iframen också att försvinna, den är ju bara en del av sidinnehållet som alla andra element.
Menyn till sidan ligger i iframen. Den ligger där för att de olika querystringarna inte ska störa varandra... Vad ska jag sätta för target på länkarna i menyn som länkar utanför iframen?
"parent.location" kanske
target="parent.location" ?
Detta borde fungera...
<script language="javaScript">
<!-- //Hide this script from old browsers
function change (url1)
{
parent.ditt namn på mål frame .location.href = url1;
}
// -->
</script>
Och sedan i <a>:
<a href="java script:change('dokumentet som skall öppnas i målframen ');">Länknamn</a>
Men jag har inget namn på målframen då målfrmane är själva sidan. Har inga andra frames förutom iframen. Är alltså en sida med en iframe i. När man klickar i iframen ska det runtom iframen ändras. Går detta?
Du kanske skulle kunna lösa detta genom att göra den sida du vill ändra till en iframe. Alltså, du lägger en iframe i iframen. Så den första iframen som du vill ändra innehållet i täcker hlea fönstret och att den innehåller den andra iframen.
Blev lite krångligt. Hoppas du förstår.
Förstår... men det funkar inte av diverse "estetiska skäl".