webForumDet fria alternativet

DIV fel.

3 svar · 196 visningar · startad av Vincent

VincentMedlem sedan sep. 200263 inlägg

Tjenare!
Jag har såhär på min sida:

<div id="under1">         <a href="index.asp?navi=scripts" target="_parent">Scripts</a> </div>
<div id="under1"><a href="index.asp?navi=scripts" target="_parent">Scripts</a> </div>
<div id="under1"><a href="index.asp?navi=scripts" target="_parent">Scripts</a> </div>

Jag vill inte att det ska bli som en br efterdom utan jag vill att dom ska listas på raken men det vill ej funka. vet någon varför?
///
MVH Vincent

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

Div är ett blockelement, och fungerar på det sättet. Använd <span> istället, eller sök reda på lite css som plockar bort brytningen.

Mvh

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

En annan sak... (som inte har så mycket med din fråga att göra, men som du kanske bör se upp med ;) )
Varje id-attribut du använder måste vara unikt i hela dokumentet!... Samma värde får alltså inte ens finnas med i olika taggar
(dvs har du en <div id="foo"> får det varken finnas en andra <div id="foo"> eller en <p id="foo"> i samma dokument!).

Du bör nog fundera på att köra med class="under1" istället om det är CSS-formatering du är ute efter... Eller ge alla dina div:ar olika id:n ;)

Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg

Så här kan du göra:

<div style="float:left"...

:)

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)