Howdy!
Jag har en sajt, som när man besöker så kommer det upp en popup automatiskt. I denna popup ligger själva sidan.
Jag hade velat att den sidan man går in på index.html, skulle stängas automatiskt när popupen kommit upp.
Alltså index.html är en tom sida, med bara själva popup-koden, just den sidan hade jag velat stänga automatiskt på något sätt.
Har för mig att man kan göra så att popupen skickar iväg index.html till index2.html och i index2 sen så ska man lägga en kod som stänger just det fönstret. Men hur ser den koden ut?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Lägg in det här på sidan som öppnas:
<body onload="opener.close()">
Det är dock inget jag skulle rekomendera eftersom besökaren får frågan: "Vill du stänga fönstret" och eftersom man inte medvetet valt att stänga nåt fönster så kan det bli lite konfunderande.
Jo... men finns det ingen kod som gör så att det inte kommer upp en "alert"?
Finns ju en kod som gör så popups stänger sig själv, men den koden fungerar nog bara i popups.
elvelindMedlem sedan juli 2002167 inlägg jag skulle starkast avråda till att göra något sådant. många som inte surfar i ie sitter med tabbar, dvs flera sidor öppna samtidigt i samma fönster och då skulle du stänga alla dessa. och kanske förstöra rejält för användaren
solbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg Precis, varför ska man låta användaren sen sitta där med ett litet popupfönster som han sen inte kan surfa vidare i utan att öppna en ny instans av läsaren igen?
Du kan inte stänga ett fönster som du inte själv öppnat (=ett script) utan en varning.