Varför funkar inte detta i ns?
http://www.alterego.f2s.com
kan inte netscape hantera ett frameset med endast en ram eller nått? :q
------------------
KLICKA HÄR!!!
12 svar · 225 visningar · startad av Alpha II
Varför funkar inte detta i ns?
http://www.alterego.f2s.com
kan inte netscape hantera ett frameset med endast en ram eller nått? :q
------------------
KLICKA HÄR!!!
Ett frameset med en ram kallas för "sida". Du kan totalt dumpa framesetet, eftersom det enbart jävlas med folk. Dessutom: F2S gillar inte SHTML-filändelsen särskilt mycket...
------------------
Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod
Det är just därför jag måste ha en frame sida med en stor frame med shtml sidan i!
------------------
KLICKA HÄR!!!
<frameset cols="100%,0%" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame name="alterego" src="valkommen.shtml">
<frame name="empty" src="#">
</frameset>
Varför har du två ramar när du endast behöver en? Det kan mycket väl ställa till det i Netscape. Och varför har du ett ramverk med en ram överhuvudtaget? Jag förstod inte förklaringen som du gav.
------------------
- Swey
A hacker from the south
Om du nu måste ha frames för att shtml skall funka, är det då inte bättre att dela upp sidan i 3 st frames?
------------------
www.lns.nu
------------------
Cave canem
Först använde jag en frame men det funkade inte i Netscape så jag testade att göra som det är nu men det funkade ju tydligen inte heller... Stöder inte f2s SSI? Och varför funkar inte inte det med en frame i netscape?
------------------
KLICKA HÄR!!!
Skriv så här så funkar det i Netscape:
<frameset rows="100%,*">
<frame src="sida.html">
</frameset>
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Nu funkar framesetet men när man kollar med netskräp så ser man sidans källkod isället för själva sidan! Varför??? :q
------------------
KLICKA HÄR!!!
F2S gillar inte SHTML-filändelsen särskilt mycket...
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Jag kan ge en teknisk förklaring till varför NS visar text och inte en HTML-sida...
F2S-servern är konfigurerad för att skicka SHTML-filer som vanlig text. Netscape litar på att servern har helt rätt i vad den säger och visar det därför som ren text. IE är en misstänksam jävel som struntar fullständigt i MIME-typer om den behagar. Alltså: NS gör rätt, IE gör fel.
------------------
Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod
Istället för SSI kan du använda PHP om du vill uppnå samma effekt utan strul.. skriv bara:
<?php
include "filnamn.html";
?>
..när du vill ha med något.
(Dina filer måste heta .php då?)
------------------
matti.intelligens.nu
Finns det nån bra sida där man kan lära sig PHP? Hur har du lärt dig Matti?
------------------
KLICKA HÄR!!!
Ö.. vänta.. jag lägger upp en ny version av min site strax (ett par dagar).. med rätt mycket info etc om PHP.. tutorials och skit.. ;)
------------------
matti.intelligens.nu