webForumDet fria alternativet

Jobbigt form problem

5 svar · 262 visningar · startad av sudden

suddenMedlem sedan okt. 2002341 inlägg

Hej!

När jag kör följande kod:

<p>
 <table width="298" border="0" cellspacing="3" cellpadding="0">
  <tr> 
    [B]<td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Manskap</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("manskap")%></font></td>
	  <td width="189" bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;KÖP:</font> &nbsp;<form action="index.asp?page=Kop" method="post"><input type="text" name="manskap" size="7">&nbsp;<font size="2" color="#FFFFFF">st</font>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Köp!"></form></td>[/B]
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Slagskepp</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("slagskepp")%></font>&nbsp;</td>
	 <td width="189" bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;KÖP:</font> &nbsp;<input type="text" name="manskap" size="7">&nbsp;<font size="2" color="#FFFFFF">st</font>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Köp!"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Hangarfartyg</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("hangarfartyg")%></font>&nbsp;</td>
	 <td width="189" bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">&nbsp;&nbsp;KÖP:</font> &nbsp;<input type="text" name="manskap" size="7">&nbsp;<font size="2" color="#FFFFFF">st</font>&nbsp;&nbsp;<input type="submit" value="Köp!"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Kryssare</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("kryssare")%></font>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Jagare</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("jagare")%></font>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Ubåtar</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("ubåtar")%></font>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Stridsvagnar</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("stridsvagnar")%></font>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF">Flygplan</font>&nbsp;</td>
    <td bgcolor="#555744"><font size="2" color="#FFFFFF"><%Response.Write rs("flygplan")%></font>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>

<br>
</p>

Så blir den kolumnen där jag har en form tag tjock och stor, bara för att form taggen tar upp plats på något vis! :( :(
Ärdet någon som vet hur man kan få bort det?
Tacksam för svar! :)

Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg

lägg formtaggarna direkt efter <table> och direkt före </table> kanske.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Tråden flyttas från ASP.

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg
[red]
<form lala lala [b]style="margin: 0px;"[/b]>
[/red]

0 ska det vara och inte o :r
mvh icaaq

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Eftersom <form> är ett block-element så framkallar den oönskade radbrytningar då man använder
den på så sätt som du visar, detta kommer du runt genom att ange display: inline; i form-taggen.
För att sedan ta bort mellanrummet sätter du också margin: 0px; på form-taggen.

Hela koden:

[RED]<form action="index.asp?page=Kop" method="post" [b]style="margin: 0px; display: inline;"[/b]>[/RED]

Tillägg: En bra artikel om block- och inline-element hittar du här.

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag har använt Margin: 0px; ganska länge nu och jag har inte haft några problem. Men jag vet att du kan din sak ;) så jag dig sudden att köra på Palles variant.

*ska använda din variant framöver jag med*

mvh icaaq

259 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
131 ms — hämta forumlista (db)
124 ms — hämta statistik (db)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)