webForumDet fria alternativet

utskriven doc fr. nätet

HTML & CSSur HTML, XHTML & CSS

6 svar · 232 visningar · startad av Mira

MiraMedlem sedan maj 2001966 inlägg

Har länkat till en doc-fil på hemsidan och undrar om den blir som ett vanligt dokument om man skriver ut den?

PalleMedlem sedan apr. 20003 174 inlägg

Eftersom det enda som egentligen händer är att besökarens
Word-program öppnas, om detta finns installerat på datorn,
så borde det inte vara någon skillnad. Så - svar ja. :)

För mej öppnas det i browsern - jag har alltså alla webmenyer och knappar kvar i fönstret... och inga av Words menyer

...jo, förresten - jag får en blandad meny, men några Word och några Explorer-menyer... :OO

.

kilpinMedlem sedan apr. 200084 inlägg

Jepp, men datorn använder ändå Word för att öppna dokumentet, trots attd et öppnas i Explorer-fönstret.

Det ser ut som det gör i Word när man skriver ut det. Men om Du gör det själv, se upp med typsnitt etc som är ovanliga. Annars riskerar du attd en som skriver ut det/öppnar det får ett annat typsnitt och en helt annan formatering.

kilpinMedlem sedan apr. 200084 inlägg

Hoppsan Palleman, vi reggade oss visst samma dag här på webforum :-)

ok, tack!

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg

Litet tips: Om det bara ska skrivas ut är det inte sällan en bra idé att lägga ut det som PDF i stället. Då vet man att det blir i princip exakt likadant oavsett vem som skriver ut det och oavsett vilken plattform det görs ifrån. Även om de flesta har Word, och de flesta som inte har det har någon Wordkompatibel visare, vill jag nog säga att PDF är ett säkrare kort :)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.a2ca460b
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)