frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Två lager placerade på samma plats, det ena "under" det andra med hjälp av z-index, fungerar bra i IE, katastrof i Opera 6.05, det hamnar inte på samma plats utan på raden under.
<div style="position:absolute; z-index:4; left:190px; top:72px; background-color:transparent; width:600px; height:30px;">
Roloverscript och massor av kod</div>
<div style="position:absolute; z-index:1; left:190px; top:72px; background-color:transparent; width:600px; height:30px;">
textmassa
</div>
Egenhet för opera? fattar inte varför, annat än att opera inte stödjer z-index.
R: Delvis samma effekt i mozilla också, fast där är det bara en halv linj som skiller.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Kopierar jag in dina div:ar på toppnivån i ett i övrigt tomt dokument med en <!DOCTYPE som garanterat ställer in Moz, MSIE osv i "Standards mode", samtidigt som jag försett dem med olikfärgade borders för att se var de hamnar så funkar det klockrent i alla tre (Moz 1.1, MSIE6, Opera 6.0 - alla under windows)...
Funderingar:
Du kanske:
Har du en länk till *hela* koden ?
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Har du en länk till *hela* koden ?
Japp ;) här
Enligt moz 1.2.1 går den i "Standards compliance mode".
R: Behöver jag nämna att allt frånsett framesettet validerar mot w3c ;) (fortfarande ingen lösning på detta med border="0" i framset :( )
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Funkar
<style type="text/css">
<!--
pre {margin:0; padding:0}
-->
</style>
för dig också :e
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg Ehh. japp :r
Tackar, vad patestiskt enkelt det kan vara :e
Jag har inte äns funderat på den vägen.
aldeles för länge sedan jag var "aktiv" med html
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Mmm...
Visst är det lätt att skylla på webbläsarna när man sitter i klämman... :e :birp
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg
Visst är det lätt att skylla på webbläsarna när man sitter i klämman...
Vadå :q det är ju alltid webläsarn det är fel på :e ;)