NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Jodå, jag vet att man skriver text-decoration:none. :) Men av olika anledningar så kan jag inte skriva detta i a-taggen. Därför undrar jag, finns det något sätt där jag kan få bort understrykningen på länkarna genom att placera en style någon annanstans än i a-taggen, exempelvis i en td-tagg där länken ligger???
<td style="text-decoration:none"><a href="">länk</a></td>
Har testat det mesta men hittar inget som funkar...
Använder du en [länkad] stillmall behöver du ju inte ange något alls i a-taggen, och använda class på de ställen där du vill ha annat utseende på a-taggen? Kan du ange något alls i a-taggen, isf kan du ju köra m <a class="bluttan" href="...">
Lite nyfiken - varför kan du inte ange ngt i taggen för?
/Magnus
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm.. om jag inte missförstår vad du menar borde du väl kunna använda:
<style>
td a {text-decoration:none}
</style>
i <head> ?
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg
SugarDaddy skrev:
Lite nyfiken - varför kan du inte ange ngt i taggen för?
Det är en liten hemmasnickrad asp.net-kontroll... :) Får inte in några formateringar alls i den, så jag kan inte använda class heller.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Och jarvklos förslag ovan?
:)
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Fattade inte den riktigt, däremot löste jag det tillfälligt genom att sätta en global style på alla länkar...
a:link { } ... osv.
Peter SMedlem sedan dec. 20025 483 inlägg Jarvklos förslag ovan, d.v.s.:
<head>
<style type="text/css">
<!--
td a {
text-decoration : none;
}
-->
</style>
</head>
innebär att alla länkar som ligger inuti en <td> ej kommer att vara understrukna.
:)
NETworkMedlem sedan juni 20011 732 inlägg Aha, oki tack, ska testa. :)