Hej, lade i måndags in min sida på ett flertal sökmotorer altavista och evreka mm.
De har inte kommit med ännu fast jag har metataggar och allt sånt på min sida, dröjer det lång tid innan dem kommer med oftast?
Mvh erika
5 svar · 304 visningar · startad av erika
Hej, lade i måndags in min sida på ett flertal sökmotorer altavista och evreka mm.
De har inte kommit med ännu fast jag har metataggar och allt sånt på min sida, dröjer det lång tid innan dem kommer med oftast?
Mvh erika
Hejsan
Du har rätt med att det tar tid att få in i sidan i altavistas sökmotor, har du otur kan det ta upp till en månad.
/Neox83
------------------
/Neox83
Hej erika
När man registrerar sin sida brukar man få meddelandet att det kan ta ungefär två veckor innan siten finns med i indexet och det tar oftast minst så lång tid innan det händer något.
/nett
Jepps, tålamod är viktigt i den här frågan! :e
En del sidor verkar inte sökmotorerna gilla...så märker du att din sida verkligen aldrig kommer med i indexen så råder jag dig till att ändra lite i metataggarna och så...och sen lägga till sidan igen på sökmotorn.
Det brukar funka för mig...
Meta-taggar är rätt värdelösa nuförtiden. Se till att ha med dina viktigaste nyckelord i rubriken i stället och de skall helst förekomma minst 2 gånger i den vanliga texten också. Det tar några veckor från det att du postat din adress tills att den syns i Altavista.
------------------
matti.intelligens.nu
Matti har rätt, Meta taggarna är inte så viktiga längre.
Tänk också på att om du använder frames så skriv in en text med dina sökord i bodyn i Noframes taggen på indexsidan. Det är extra viktigt om sidan kör i tex asp eftersom många sökmotorer då inte följer länkar till .asp undersidor.
Alltså är det bra att få med så mycket beskrivande text som möjligt på sin index sida!
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."