Hej!
Jag är nybörjare på allt vad webdesign heter. Men är otroligt sugen på att lära mig!
Nu håller jag på med min första sajt och nu när den är så gott som klar har det dykt upp ett problem... Den ser inget vidare ut i upplösningen 800x600. Vad gör jag åt detta? Jag har provat att lägga alla tabeller i en tabell som är 100% och det löste problemet till viss del, men eftersom jag använder iframe med scroll blir det två scrollar.
Någon som har en lösning på mitt problem?
Lite tips på hur man bygger för att anpassa för så många upplösningar och skärmstorlekar som möjligt, vore oxå bra!
Tacksam för svar!
//Stefan
Ps. GOTT NYTT ÅR!!! .Ds
bymarieMedlem sedan aug. 20022 436 inlägg Det vore lättare om man fick se sidan.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Det är just detta som är det kraxiga i kråksongen. Det är inte helt lätt att få det att se bra ut i alla datorer, upplösningar, webläsare osv. Det man kan göra är att använda ett litet javascript som bestämmer vilket stylesheet som skall användas, eller vilken sida som skall visas för besökaren.
:q Kan du förklara mer om det??? plz
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Du kan söka efter det här på WF.
ex. olika upplösning
olika webbläsare
eller ngt liknande
mibbeMedlem sedan mars 2000402 inlägg Ett tips är att kolla på den utmärkta http://www.webdesignskolan.com/