webForumDet fria alternativet

Ny storlek på fönstret ?

3 svar · 181 visningar · startad av Pellefant

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Hej!

På en webbsida(som vanligtvis körs i fullskärmsläge), så har jag en länk för en annan undersida, när man klickar på den vill jag att nästa sida har en mindre storlek(tex 200 bred, 400 hög). (Och sidan man är på försvinner)

Går det?

DarrenMedlem sedan dec. 2002789 inlägg

Nej... Öppna ett fönster kan du ju göra men du kan inte stänga den underliggande fönstret.

Eller rättare sagt, du kan stänga fönstret men användaren kommer då att få en popup där det står något i stil med:

"Sidan du besöker försöker att stänga ett fönster.... Vill du tillåta det?"
Sedan får man klicka på Ja eller Nej. Väldigt störande tycker jag.

icaaqMedlem sedan okt. 20005 273 inlägg

Jag kanske har missuppfattat dig men jag chansar att denna tråd skulle ha varit i JavaScript/DHTML istället ;)

Det är precis som Darren säger att man kan/får inte stänga ett fönster som inte själv har skapat. Men om jag antar att du skapat fönstret som körs i fullskärmsläge så kan du göra på följande sätt:

[red]
<script Language="JavaScript">
function openwinsize(URL,x,y) {
window.open(URL,"windowname","toolbar=no,location=no,directories=no,status=no,menubar=no,width=" + x + ",height=" + y);
}
</script>

<a href="#" onClick="openwinsize('sida.html',200,400); JavaScript: window.close();">länktext</a>
[/red]

Då jag inte är nån expert på JavaScript så kanske inte detta funkar men du fattar tanken kanske ;)

mvh icaaq

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Ja, jag har gjort båda sidorna(det handlar om att byta mellan en förminskad version av sidan eller att ha den i fullskärmsläge), ska testa förslaget senare ikväll(förhoppninsvis).

Tack.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)