webForumDet fria alternativet

Hur hade ni förhindrat scrolling??

HTML & CSS

3 svar · 225 visningar · startad av xtreme

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg
Frågan#1

När jag började med sidan http://relaxed.at/corpus gjorde jag ramen 280 hög vilket var väldigt gott och väl då. Med tiden har mer info kommit in och nu börjar det bli lite trångt. Tittar ni på ramen medan ni klickar på en länk hoppar den pga av texten tryckter ut ramen. Tycker sidan ser snygg ut när man inte behöver använda rullningslisten.

Hur tycker ni jag ska lösa detta problem? Om jag gör sida lite högre kommer där en lite rulllist på några millimeter i Opera med upplösning 800*600. Kör man högre upplöning kan man nästan ha hur hög ram som helst (men alla kör inte det senaste). Vad ska man rätta sig efter? Hade tankar ett tag på att göra en rulllist inne i ramen med DHTML eller liknade men tvekade då jag hört att det kan skapa lite problem hos vissa. Hur hade ni gjort för att lösa detta problem och hur hög hade ni haft ramen?

Som sidan är nu innehåller den ingen CSS (lite pga att jag inte är så duktig på det), har haft funderingar på att göra om sidan till "enbart" CSS. Är det värt det besväret tyckte ni, kommer jag tjäna något på det förutom att jag utökar min kunskaper ;) :?:

Medlem sedan feb. 200281 inlägg

Kan du inte ändra färgen på scrollen såatt den passar in på sidan och kanske till och med blir snygg

Medlem sedan juli 20002 056 inlägg

ZonD skrev:

Kan du inte ändra färgen på scrollen såatt den passar in på sidan och kanske till och med blir snygg

Visst kan man men det ser ändå inte snyggt ut om där en en scroller på några mm eller 1 cm, för större lär den inte bli. Sen får man tänka på att alla läsare inte klarar av färgade scrollers.

...Du menar väl att scrollern var ful och inte min sida ;)

Medlem sedan feb. 200281 inlägg

haha...ja det var det jag menade

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)