ZonDMedlem sedan feb. 2002100 inlägg
Jag har lagt en tabell i en annan som jag har tänkt att använda som textruta. Men jag har ett litet problem. Båda scrollnings listerna visas. Alltså både den som finns nere och den som fins till höger. Jag skulle vilja att den som finns där nere ska försvinna. Jag har provat att använda den här koden:
<style type="text/css">
<!--
body { overflow-X: hidden;}
-->
</style>
men för att den ska fungera i tabellen också antar jag att jag msået köra det lokalt med class eller id. Hur ska jag göra.
Sen har jag ett till problem med min atbeller. Jag har kodat detta:
<table width="690" border="1" bordercolor="#2A2929" cellspacing="2" cellpadding="1" height="495" align="center" frame="hsides">
Men den visar ändå två stycken linjer. Så har det inte varit förrut och jag vill att det bara ska vara en simpel linje. Går det att tvinga fram det med hjälp utav css eller. Jag använder Dreamweaver i fall någon undrar
mikkeXMedlem sedan aug. 2002490 inlägg
Fråga 1: du kan lägga overflow-x på vilket element du vill - men jag förstår inte varför du vill dölja något.
.mintabell
{
overflow-x: hidden;
}
<table class="mintabell"><tr><td>Tabellen</td></tr></table>
Fråga 2: Försök vara mer precis i dina frågor - vadå linje, var ska den vara och så vidare.
Klurade mer över vad du kan vara ute efter, kanske detta:
<table cellspacing="2" cellpadding="1" align="center" style="width:690px;border-top: 1px solid black; border-bottom:1px solid black; height: 495px">
<tr><td>Text</td></tr>
</table>
ok...tackar. Är inte så bra på css än håller på och lär mig. Den andra frågan hade en så simpel lösning som att jag hade glömt bort att jag använde mig utav cellspacing. Får be om ursäkt för det misstaget. Men tackar för hjälpen i alla fall
Det funkar fortfarande inte. Nu visar den inte själva scrollern men den visar fortfarande pilarna. Fattar inte vad som e fel
ZonD skrev:
Det funkar fortfarande inte. Nu visar den inte själva scrollern men den visar fortfarande pilarna. Fattar inte vad som e fel
Vad då scroll?
icaaqMedlem sedan okt. 20004 910 inlägg
Menar du scrollen som hör till själva sidan eller menar du nån scroll du har i en tabell, div-block eller iframe??
mvh icaaq
jag har en scroll i en tabell
Kan du visa en skärmdump på det hela, och samtidigt visa lite kod.
mvh icaaq
Skärmdump är att du tar en "printscreen" och sparar den till ex i din kontrollpanel, så att vi kan se hur det ser ut på din skärm.
Eller om du kan visa oss en sida där vi kan se själva hur det ser ut.
mvh icaaq
ok...kan bli lite problem efter som sidan inte är gjord utan det här är problem som jag har haft tidigare och som jag skulle behöva lösa till en sida som jag ska göra....
Ok......men du borde ju kunna visa lite kod.....eller?
mvh icaaq
mmm....om ett par timar kanke...lägger upp en ny tråd då