ja jag e med å röker fredspipa :)
contenteditable=true
28 svar · 813 visningar · startad av Thomasa · sida 2 av 2
Cool!
Puff Puff!
(och de av oss som inte röker kan väl göra en Ferdinand istället och lukta på en blomma eller något ;) )
sgtpepper skrev:
eller om läkare skulle behöva ge en korrekt diagnos
Om du tror att läkare alltid ställer korrekta diagnoser måste jag tillrättavisa dig.
Själv fick jag i somras av en distriktsläkare reda på att en elak knuta på min ländrygg var muskeln som knutit sig eftersom den inte hade hunnit med resten av kroppens tillväxt.
Drygt tre månader senare kom sanningen fram - det är en cancertumör.
Detta hör förvisso inte alls till ämnet, men tro absolut inte att läkare alltid ställer korrekta diagnoser.
Om du tror att läkare alltid ställer korrekta diagnoser måste jag tillrättavisa dig.
Jag tror inte att de gör det, men jag vet att det förväntas av dem att deras diagnoser skall vara korrekta. Självklart kan det dock ibland bli fel, men läkaren har ändå kravet på sig i sin yrkesroll att göra sitt yttersta för korrekt diagnos.
Dagens HTML-knackare däremot verkar sakna egentlig yrkesstolthet. Ingen verkar egentligen förvänta sig att det de producerar är korrekt och de själva klagar ofta högljutt över hur jobbigt det är att utföra sitt jobb korrekt. Det är det jag irriterar mig över, om man inte vill utföra sitt jobb korrekt och endast vill gå den breda enkla vägen, varför sysslar man då överhuvudtaget med detta?
PS. Jäkligt trist med din diagnos. Hoppas att allt går bra! DS.
sgtpepper skrev:
Dagens HTML-knackare däremot verkar sakna egentlig yrkesstolthet. Ingen verkar egentligen förvänta sig att det de producerar är korrekt och de själva klagar ofta högljutt över hur jobbigt det är att utföra sitt jobb korrekt. Det är det jag irriterar mig över, om man inte vill utföra sitt jobb korrekt och endast vill gå den breda enkla vägen, varför sysslar man då överhuvudtaget med detta?
Jag kan bara hålla med. Det suckas och stönas över jobbigheter när man måste följa webbstandards.
Väntar bara på nästa attack av pust och stön när koderna som lata htmlknackare gör ska vara enligt WAI-standards, det är fler och fler projekt som kräver det i dag, och om något år eller två kommer det säkert att förväntas att ett projekt ska följa WAIs riktlinjer.
WAI, vad är det?
Här hittar du info på svenska WAI:
http://www.sics.se/w3c/resources/office/translations/WAI-WEBCONTENT.html
Tack för länkarna om WAI, jag tycker jag det låter vettigt med en sådan officiell sammanställning så att man vet vad som ökar tillgängligheten maximalt. Ska anpassa mina webbplatser för det snarast :)