PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg Validerar jag den här sidan genom genom att ange adressen till sidan får jag resultatet:
This Page Is Valid XHTML 1.0 Strict!
Men om jag validerar den genom att ladda upp den för validering får jag detta resultat:
Sorry, I am unable to validate this document because on lines 13-14, 23 it contained one or more bytes that I cannot interpret as us-ascii (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.
Kan det vara en bugg eller vad är det som står på? :q
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Testa med att ta bord den här raden:
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg Jo, att ta bort den raden fixar problemet och sidan kan valideras.
Konstigt att den validerar sidan på olika sätt beroende på hur man skickar filen till validatorn.. :OO
Jag har märkt ganska stor skillnad på resultatet av en validering sedan dem gjorde om http://validator.w3.org/,
sidor som förr gick igenom utan problem kan inte längre valideras utan måste göras om.. skumt.
Någon som har liknande erfarenheter?
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg Eftersom de har omarbetat validatorn så har en del gamla buggar försvunnit och en del nya kommit till.
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
Palleman skrev:
Jo, att ta bort den raden fixar problemet och sidan kan valideras.
Konstigt att den validerar sidan på olika sätt beroende på hur man skickar filen till validatorn.. :OO
Antagligen därför att servern anger teckenkodning i headern content-type. Tankar du bara upp filen kommer ingen sådan information med...