CSS-koden har jag knyckt ihop från allamöjliga håll.. men jag tror jag fattar.. nästan iaf, tills nu. (fast jag behåller ändå de vita bordrarna så länge för att se var jag är...)
Hur placerar man två boxar brevid varandra, ungf som <td></td>
<td></td> i en tabellrad? Nu menar jag den mintgröna ytan med ett foto och en mejl till höger och text till vänster....
fattar ni mej?
Det hadde varit mumma också att få "mintrutan" att vara i mitten av det mörkgröna fältet... men jag kan inte rubba det...
Jag är så himla kass på engelska och jag vet inte ens vad det heter det jag ska leta efter... kanske z-nått, lr holy graal, lr inline... Vet ni var jag kan hitta detta på svenska?
Om du tittar högst upp på ämnessidan i detta forum hittar du diverse matnyttiga länkar. Kan vara bra att veta att de flesta forum har sådana ämnesrelaterade länkar.
Jag struntar i centreringen då.
Men hur får jag texten till höger om bilden?
har provat att skriva "display: inline" lite överallt... Har läst i Evas CSS referrensbok, men där står så lite och inget om hur det går till rent praktiskt
Börjar luta åt att tycka tabeller ändå är himla smidiga. :(
...så <div> betyder "nya lådor på samma rad"...
nu är det skoj igen!
Nästa projekt blir att kolla varför inte botten-bordern kommer med på de sidor jag lagt in bilder i...
och varför inte margin-bottom: 10px; fungerar. hihihi.