Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Hej!
Säkert ganska lätt men jag kommer inte på det:
Jag har en <form> som skall skicka ett värde till en iframe på sidan men "hela" mitt "befintliga" fönster visas då i iframen.
iframens namn är "iFrame".
<form method="post" action="aaa.php" target="iFrame">
...mera kod
</form>
Är det någon som har en aning?
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg Det är inte så att "aaa.php" är det dokument som iframen ligger i? I så fall är det ju helt logiskt att det blir så. Sidan som du har som "action" måste alltså vara den sida som skall tyka upp i iframen. Kan verka självklart, men det är det enda jag kan komma på som får effektens som du nämner.
Flyttar tråden till HTML/CSS.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg nix, min "huvudsida" heter a.php, och aaa.php öppnas endast i iframen.
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Detta formulär ligger på sidan "a.asp", och skall postas till sidan "iFrame" men hela sidan a.asp öppnar(visas) i iFramen!
Vad kan det vara?
<form name="Dygn" value="aaa.asp?" target="iFrame">
<select name="Dygn_id" onChange="javascript:submit()">
<option value='1' >Alla måltider</option>
<option value='2' >Frukost</option>
<option value='3' >Lunch</option>
<option value='4' selected>Middag</option>
<option value='5' >Mellanmål</option>
</select>
<input type="hidden" name="Id" value="22">
<input type="hidden" name="Datum" value="2002-11-04"></form>
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Har även testat med vanlig submitknapp
PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg
<form name="Dygn" value="aaa.asp?" target="iFrame">
Borde det inte vara typ:
<form name="Dygn" method="post" action="aaa.asp?" target="iFrame">
JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg value="aaa.asp?" skall vara action="aaa.asp?"
Red. Lite sen... :)
Jesper TMedlem sedan nov. 20017 144 inlägg Ja, jäklarns också, value skall det ju inte vara :r Pinsamt!
Förlåt, men TACK!