GriMMaNMedlem sedan okt. 200012 inlägg hejsan... hur är det med netscape och bakgrunder? som jag uppfattat det så stödjer netscape inte olika bakgrunder i olika celler. men det gör ie.
ok, jag testade en sak, en bakgrund i en tabell... ie gör som den ska, lägger bilder under hela tabellen. netscape lägger om bakgrunden i varje cell...
mitt problem är väl helt enkelt att jag vill ha bakgrundsbilden under hela tabellen, inte att den börjar om i varje cell... netscape fungerar med andra ord INTE som jag vill =)
------------------
// Johan J.
WibergMedlem sedan juni 20003 169 inlägg Jaha du Johan. Ännu en som har fattat det...Netscape Suger! Inget blir som man vill...
Har upplevt exakt samma problem ett antal gånger.
------------------
¤ WIBERG ¤
MattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg tss, det här är ju inga problem att fixa. ;)
Johan, gör först en vanlig tabell som är lika bred som tabellen med cellerna. Välj sedan en bakgrundsbild så att det ser bra ut.. sedan infogar du helt enkelt den "normala" tabellen med cellerna i den första (som har den rätta bakgrunden). När du gjort det måste du ändra så att den infogade tabellen (den med cellerna) har en genomskinlig bakgrundsbild, annars ser det helt vrickat ut.
------------------
matti.intelligens.nu
SpenderMedlem sedan juni 2000468 inlägg Äh, enklaste lösningen är väl att skita i hur det ser ut i NS? ;)
------------------
Joakim Rosenqvist
Ah! this miasama of a rotting God!
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Att skita i något är väl ingen lösning. ;)
Vad står det i HTML-standarden?
------------------
Kom hem till mig...
GriMMaNMedlem sedan okt. 200012 inlägg just det där med att infoga tabellen i en annan tabell... ja du, jag testade det för länge sen, men netscape, ja... funkar inte!
------------------
// Johan J.
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Jodå, det funkar.
<TABLE>
<TR>
<TD BACKGROUND="blabla.gif">
<TABLE>
<TR>
<TD>
</TD>
</TR>
<TR>
<TD>
</TD>
</TR>
</TABLE>
</TD>
</TR>
</TABLE>
------------------
-------------------
What a waste it is to lose one's mind. Or not to have a mind is being very wasteful. How true that is.
Dan Quayle