Kan man ta bort scrollern som ligger på högersida så den bara visas om den verkligen behövs?
Jag avnänder ingen frames eller ngot s¨nt utan det handlar om scrollern i det vanliga fönstret.
Få bort scrollen?
11 svar · 262 visningar · startad av Quid
Ibland kan det nog löna sig att testa lite innan man frågar... tack så mycket :)
vassego :stud
Det nämna attributet bör inte användas till body-attributet eftersom det inte är giltlig HTML - och dessutom bara stöds av IE. Använd istället:
<body style="overflow:auto">
för att åstadkomma samma sak med giltlihg HTML.
Där ser man......Tack mikkeX
Det märkliga är att overflow:auto inte funkar (i IE 6) om man har lagt in en dokumenttypdeklaration. :q
Web-Tor skrev:
Det märkliga är att overflow:auto inte funkar (i IE 6) om man har lagt in en dokumenttypdeklaration. :q
Inte riktigt sant - overflow:auto fungerar med transitinonal doctype, för att få det att fungera med en strict doctype ger du style attributet till html-taggen istället - så för att få det att fungera i alla varianter är det bäst att definera stylesheets till båda med ett inbäddat eller länkat stylesheet:
<style type="text/css">
html, body
{
overflow: auto;
}
</style>
I min version av IE 6 så spelar det ingen roll vilken dtd jag refererar till när jag lägger CSS-koden på body-taggen. Det funkar inte med någon dtd.
Lägger jag CSS:en på head-taggen så funkar det.
Web-Tor, bara av nyfikenhet - vilken utgåva av IE har du och vilket operativsytem? Jag kör ie 6.0.26 på win 2000.
Så för att vara på den helt säkra sidan:
html,head,body
{
overflow: auto;
}
Jag kör också IE 6.0.26 på Win 2000. :OO