webForumDet fria alternativet

formulär i formulär

2 svar · 256 visningar · startad av glanneus

glanneusMedlem sedan okt. 20028 inlägg

Hej igen!
Jag har ett formulär där jag listar produkter..
Man ska kunna beställa dessa produkter men också kunna ta bort produkter från sin order..

Jag har produktnamn,kvanitet och checkbox
Under produkterna som lagts till beställningen har jag en Submitknapp för att skicka beställningen..
Men jag har också en knapp som heter Ta bort markerade, närm an trycker på den ska jag få alla produkter som är markerade att registreras.. men det går ju inte att ha 2 submitknappar för ett formulär..

Så jag undrar om jag hur jag kan få checkboxarna att tillhöra ett eget formulär mitt i hela tabellen.. med en egen submitknapp..

Tack på förhand!
Glanneus

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg
men det går ju inte att ha 2 submitknappar för ett formulär..

Visst går det;

<input type="submit" name="doWhat" value="Skicka">
<input type="submit" name="doWhat" value="Ta bort">

Sedan kollar du bara i den applikation som du tar emot formuläret med vad "doWhat" har för värde.

... och nej, html tillåter dig inte att ha formulär i formulär, det man kan göra är att ha 2 skilda formulär och med hjälp av JavaScript kopiera data från det ena formuläret till det andra, men det är ju onödigt om du kan använda enbart html och ditt server-script. Då blir du inte beroende av JavaScript hos klienten heller.

bigbadabomMedlem sedan maj 200223 inlägg

beställningsformulär

Precis ett sådant formulär behöver jag ha tillgång till....
Var finns det sådana att kika på, samt gärna att de är tillåtna att använda också.

Tack på förhand

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)