XHTML validator-program?
8 svar · 582 visningar · startad av Pace
Läste på w3c om nått program som hette HTML Tidy som ska kunna fixa det..
Hittade länken. :)
http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/
Jag tycker att Tidy är bökig. Dessutom så klagar den på saker som egentligen inte är fel. Själv använder jag A Real Validator. Den är klockren! :)
Web-Tor skrev:
Jag tycker att Tidy är bökig. Dessutom så klagar den på saker som egentligen inte är fel. Själv använder jag A Real Validator. Den är klockren! :)
Vad menar du är bökigt med HTML tidy? Det är verkligen det program som jag använder flitigast efter htmlredigaren - och jag tycker inte den är bökig, och jag har inte upplevt att den klagar på saker som inte är fel, visst har den några buggar - men inte fler än andra validatorer på marknaden.
mikkeX »
Har du testat A Real Validator?
Vore kul att höra vad du har att säga om den. Jag tycket som sagt var att den är bäst. ;)
Web-Tor:
Måste nog hålla med dig... körde allt med Tidy innan, men denna var bättre!
Tack för tipset! :)
Ser inga fördelar med a real valduitor jämfört med html tidy - dessutom kostar den ju pengar :p
Men jag förstår fortfarande inte det där med att tidy skulle rapportera fel då det inte finns några - det är en situation som jag inte varit med om.
Men jag förstår fortfarande inte det där med att tidy skulle rapportera fel då det inte finns några
Tidy säger t.ex. att jag måste ha "summary" på mina tabeller vilket är fel.
//red