webForumDet fria alternativet

XHTML validator-program?

8 svar · 582 visningar · startad av Pace

PaceMedlem sedan juni 20019 024 inlägg

Finns det något program för att validera sina sidor med istället för att använda w3c.org? Lite jobbigt att ladda upp hela tiden.

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Läste på w3c om nått program som hette HTML Tidy som ska kunna fixa det..

Hittade länken. :)
http://www.w3.org/People/Raggett/tidy/

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker att Tidy är bökig. Dessutom så klagar den på saker som egentligen inte är fel. Själv använder jag A Real Validator. Den är klockren! :)

mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg

Web-Tor skrev:

Jag tycker att Tidy är bökig. Dessutom så klagar den på saker som egentligen inte är fel. Själv använder jag A Real Validator. Den är klockren! :)

Vad menar du är bökigt med HTML tidy? Det är verkligen det program som jag använder flitigast efter htmlredigaren - och jag tycker inte den är bökig, och jag har inte upplevt att den klagar på saker som inte är fel, visst har den några buggar - men inte fler än andra validatorer på marknaden.

mikkeX »
Har du testat A Real Validator?
Vore kul att höra vad du har att säga om den. Jag tycket som sagt var att den är bäst. ;)

PallemanMedlem sedan dec. 2000557 inlägg

Web-Tor:

Måste nog hålla med dig... körde allt med Tidy innan, men denna var bättre!
 Tack för tipset! :)

mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg

Ser inga fördelar med a real valduitor jämfört med html tidy - dessutom kostar den ju pengar :p

Men jag förstår fortfarande inte det där med att tidy skulle rapportera fel då det inte finns några - det är en situation som jag inte varit med om.

Men jag förstår fortfarande inte det där med att tidy skulle rapportera fel då det inte finns några

Tidy säger t.ex. att jag måste ha "summary" på mina tabeller vilket är fel.

NoMasterMedlem sedan sep. 2002106 inlägg

//red

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)