webForumDet fria alternativet

Applicera CSS på en extern länk?

4 svar · 352 visningar · startad av m1m3r

m1m3rMedlem sedan sep. 20024 inlägg

Kan man applicera en egen CSS på en extern länk?

Jag vill alltså länka in en extern sida till min egen sajt med samma layout som på resten av sajten.

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Du *kan* visserligen göra något åt det hållet med Javascript, men det finns en hel del säkerhetsbarriärer inbyggda... Så det beror på...
Om sidan ligger på samma webbplats funkar det antagligen (via Javascript om du laddar in den i en frame eller en iframe), men om den inte gör det så skall spärrarna hindra dig från att meka med sidinnehållet (fast buggar i säkerheten *har* förekommit för ett tag sedan).

Se det som att webbläsarna är byggda för att försöka hindra elakingar att lägga ut din kod med sina ändringar pålagda utan att behöva korpa över den till sina webbplatser först ;)

Annars kan man ju "skrapa" över sidor med PHP eller ASP och meka med dem på serversidan så mycket man vill, men det är en annan historia som diskuterats då och då i andra forum här på webforum...

Det borde fungera om koden först laddas ned till min webserver med jämna mellanrum och sedan görs förändringarna av ett script?

I princip behöver ju bara länken till sidans CSS bytas ut, det borde väl vara en simpel kodsnutt för någon kodknackare här?

EkströmMedlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Du skulle kunna använda XMLHTTP (hör inte hemma i JavaScript forumet egentligen) för att hämta sidan. I och med det ligger ju sidan på din server, skulle man kunna säga, och då är det ju inga problem att ändra stilmall.

XMLHTTP löste saken galant och så simpelt det var. :)

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)