Hej!
På denna sidan:
http://www20.brinkster.com/kursbok/sok.asp
Jag har en dropdown meny, med valen:
Titel
Författare
ISBN
Ämne
Sedan efter kommer ett fält där man kan fylla i tex titel, författare, isbn, och i nuläget även ämne.
Nu till min fråga....om man väljer ämne, vill jag att fältet istället ska bytas ut automatiskt till ytterligare en drop down meny där ett antal ämnen listas så att man kan välja ett av dem.
Stort tack på förhand.
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg det där brukar väl oftast lösas genom att man helt enkelt laddar om sidan och låter den nya listan synas då.
Tack Gein.
Nu fick du mig att fundera lite.....då lägger man helt enkelt valet i en Querystring(ASP) som skickas med till nästa sida, och där plockar man fram ett fält eller drop down menyn med ämnena, beronde värdet på querystringen. (lätt)
Då måste jag få ställa en föjdfråga... :)
Hur gör man så att en sida automatiskt(utan ok knapp) laddas om efter att man gjort ett val i en drop down meny?
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg <select onChange="javascript: parent.location='sok.asp?val='+sok.val.value" type="text" size=1 name="val" style="BORDER: #000000 1px solid; FONT-SIZE: 10px; FONT-FAMILY: Verdana; BACKGROUND-COLOR: #ffffff">
<option value='Forfattare'>Författare</option>
<option value='Titel'>Titel</option>
<option value='ISBN'>ISBN</option>
<option value='amne'>Ämne</option>
</select>
Glöm inte att döpa din form till "sok" nu.
<form name="sok" ... >
sen kanske du vill fixa så att det ämne man valde blir vald oxå när man laddar om sidan.
r) sen ska javascript sitta ihop i onChange, wF skriver isär det
Tack det var snällt av dig, nu har jag att leka med en stund. :)