davidsMedlem sedan mars 2001238 inlägg W3C HTML Validation Service har följande lilla klagomål på min kod. Det är en del av en imagemap den klagar på.
Line 17, column 35:
... ="247,38,375,53" HREF="h.php?id=kd&sida=start.php">
Error: unknown entity "sida"
Jag antar att den inte gillar &-tecknet. Hur får jag koden korrekt så att den uppfyller HTML 4.01 Transitional fullt ut?
/D
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg prova:
HREF="h.php?id=kd&sida=start.php">
r) MORR! webforum gör om det jag skrivit..
aja, när du ska lägga till ett till värde i querystring
använd inte & utan & amp;
OBS!! mellan & och amp; ska det INTE vara något mellanslag, jag är bara tvungen att skriva ut det så att inte webforum gör om det till ett tecken.
davidsMedlem sedan mars 2001238 inlägg Fungerade perfekt! Tack så mycket!
/D
GeinMedlem sedan sep. 20005 700 inlägg hur hur hur hur hur hur? :p
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg diskorenMedlem sedan apr. 2002184 inlägg Lite OT, men om du skriver & så funkar det att skriva &.
davidsMedlem sedan mars 2001238 inlägg Hej igen!
Sitter med nästan samma problem igen... PHP har fått för sig att inkludera sitt sessionid automatiskt i varje länk. Detta leder till klagomål från validatorn eftersom &-tecknet inte skrivs ut "enligt standard".
... ="247,38,375,53" HREF="h.php?id=kd&sida=start.php&PHPSESSID=12345">
En liten struntsak egentligen, men det skulle vara trevligt om det finns någon snabblösning... Lite irriterande att validatorn klagar... :e
/D
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Skriv & istället för & så funkar det.
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg Om du använder apche så lägg till följande i en htaccess fil i din webbrot:
php_value arg_separator.output "&"
php_value arg_separator.input "&"
Eftersom sessions startas av servern är det inget du kan rätta till i koden på sidorna.
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg
Eftersom sessions startas av servern är det inget du kan rätta till i koden på sidorna.
Eh - jo det kan man, om man lusläst PHP-manulens avsnitt om sessioner :e
Se t.ex. http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=52157
för en liknande diskussion med kodexempel som funkar i xhtml-forumet :birp
mikkeXMedlem sedan aug. 2002477 inlägg Tänkte inte på att man kan stänga av session.use_trans_sid. Sorry.