QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Kan man på nåt sätt kika på cssfilen när den är inlänkad? Är nyfiken på hur en kille löst det och man kan ju inte komma åt det rakt av i t ex Netscape.
Går det överhuvudtaget? :q
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Detta är ett sätt om du vill göra det manuellt.
Säg att CSS-filen har följande adress. http://domän/dokument
Öppna Telnet(telnet.exe), anslut till domän på port 80 och skriv
GET /dokument HTTP/1.1<enter>
Host: domän<enter><enter>
Tada, nu har du filen.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
Kör du Explorer så brukar det fungera att bara skriva in adressen till filen direkt i din webbläsare.
http://gislaved.net/gislaved.css till exempel. Av någon anledning fungerar det inte i Netscape.
------------------
Gislaved.net
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker."
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Det finns många knep. En är att göra en liten fånig hemsida med inget annat än en länk till filen, shift-klicka på länken och välja var CSS-filen ska sparas. Klart, färdigt att undersökas och användas som inspiration eller läromedel.
------------------
Hellport Enterprises - levererar systemlösningar som inte suger
Programmerare är verktyg för att omvandla koffein till källkod
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jag tycker att en webbläsare bör klara en sån simpel sak som att visa innehållet i en css-fil.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
NilssonMedlem sedan sep. 20009 inlägg Kolla i koden vad filen heter och kolla i din egen Temporary Internet Files. Där ligger den.
------------------
/Ch
QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Eftersom jag aldrig använt Telnet (annat än genom applikationer på jobbet) och jag inte kör Explorer blir det till att använda Chainsaws fiffiga lösning! :)
Redigering: Nilssons lösning gick också efter lite deckararbete. Eftersom jag kör Netscape döps filerna om för att inte råka ha samma namn, men efter datumsortering i cachen var det juh en barnlek att hitta den! :h
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
[Redigerat av Q den 27 sep 2000]
GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Är det nåt jag vill kolla i en css-fill brukar jag kolla i koden och sen bara klistra in adressen i Getright. Enkelt som bara den...
Fast nu var det väl inte riktigt så du ville göra va? ;)