webForumDet fria alternativet

Problem med visibility = hidden

1 svar · 236 visningar · startad av dectgap

dectgapMedlem sedan sep. 20021 542 inlägg

Jag har ett litet problem (egentligen inget problem, men jag tycker att det är lite underligt) när det gäller 'visibility = hidden' för ett objekt.

På följande sida
http://www.roslund.d2g.nu/mattias/diabloweap/
använder jag javascript (finns i http://www.roslund.d2g.nu/mattias/diabloweap/util.js ) för att visa och dölja innehållet i tabellens celler. Om man tittar på sidan fungerar det bra (även om jag egentligen borde använda display = collapsed, men det fungerar inte i IE), och allting döljs som det ska (det är kanske dags att lägga till att sidan av en för mig okänd anledning inte fungerar i Netscape), men om jag markerar texten på sidan och klistrar in det i t ex Notepad kommer även de områden som har visibility = hidden att visas.

Egentligen bryr jag mig inte mycket om ifall det blir fel eller inte när man kopierar innehållet, men om problemet går att lösa vore det bra. Dock ska jag ändra design och allting, men förmodligen kommer jag att köra med samma funktioner.

EDIT:
När jag ändå är igång och frågar är det kanske någon som har någon lösning till följande:
Tumknappen på min mus är satt till Alt+F4, så att jag snabbt och enkelt ska kunna stänga ner öppna fönster. Dock innebär detta ett problem när jag t ex surfar på detta forumet (samma sak gäller på sweclockers). Om jag försöker stänga ner ett fönster som det finns en sån där snabb-svars-ruta längst ner på tror läsaren att jag försöker skicka iväg formuläret, och det kommer upp en alert som säger att jag måste skriva något meddelande.
Hur kommer detta sig?

JojoxxMedlem sedan juni 20004 306 inlägg

Jag skulle använda display:block (eller display:inline) och display:none. Detta fungerar fungerar även i Netscape 6+, men inte i version 4 eftersom den inte kan rendera om delar av sidan efter att den laddats. Se till att du använder ett DOM-kompatibelt script om du skall scripta (Sök på ex. "display none" på JavaScript/dhtml-forumet).

Genererad på 377 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb