Hoj, hoj!!!!
Är det någon som har en susning om det går att få texten i HTML upp och ner vänd???
Enormt tacksam för snabbt svar!!!
/Switch
14 svar · 459 visningar · startad av Mr.Switch
Hoj, hoj!!!!
Är det någon som har en susning om det går att få texten i HTML upp och ner vänd???
Enormt tacksam för snabbt svar!!!
/Switch
Detta går inte... eftersom den skriver bara ut textern rakt upp ock ner :) detta krävs nog en font om du vill ha det så...
Borde det inte gå att fixa detta med CSS/DHTML?
Har kollat runt i olika referenser, men har ej hittat något....
Det ska gå att vända på texten som ligger i ett lager (<div>-tagg). Jag har sett detta på en sida men den finns inte på nätet längre.
Jag ska kolla lite om jag kan hitta nåt...
Varför vill du ha det?... medan Web-Tor letar som en galning kan man lika väl veta vad du ska ha det till :)
Vänd på skärmen och ta en capture :)
Färdigletat! :e
<div style="position:absolute; top:100; left:25; [b]filter:flipV()[/b];">Upp-och-ner</div>
Använd filter:flipH för att vända lagret horisontellt.
Pellefant skrev:
Vänd på skärmen och ta en capture :)
Där har vi lösningen :) men då blir den ju spegelvänd också... så sätt en spegel så får du det resulatet du vill ha :)
Gött bra Web-Tor :e :birp
I internet Explorer kan du göra det med ett av M$ egna tillägg till stylesheets: flipV
<!--[if gte IE 4 ]>
<div STYLE="filter: flipv(); width: 200; height: 50">upp och ned</div>
<![endif]-->
Med speical taggarna <!--[if gte IE 4 ]> och <![endif]--> ser du till att sidan fortfarande kan stödja webbstandards trots att detta filter inte gör det - i webbläsare som i stödjer detta visas helt enkelt ingenting.
if gte IE 4 betyder nyare eller lika med ie 4.
Detta är väl dock något man borde läta bli att hålla på med, eller ;-).
Har redan testat flipv() samt fliph(). Det blir som sagt spegelvänt.
Anledningen att jag vill ha det upp och ner är att användaren ska kunna skriva ut en sida som man sedan viker och kan t.e.x ställa på ett bord.
Ibland är man bra dum i huvudet!!!!
Det var ju bara att kombinera de olika "fliparna"
filter:fliph() flipv();
/Switch
Det var just det jag var på väg att meddela men du kom på det i god tid :e Visst har man hjärnsläpp ibland, det kan inte hjälpas.
upp och ner
Ibland verkar det som att tekniken är viktigare än resultatet. Varför inte göra en bild istället med en upp och nervänd text. Ska inte funktionalitet komma i första rummet.
Noodleman
Apple var väl först med att lansera en skärm som gick att vrida på 90º, nu 10 år efteråt kan ju inte microsoft vara sämre utan måste göra ett filter så man kan vrida på saker 180º. Idiotin har inga gränser :)