http://213.66.56.36/forum/login.asp?login <- kolla där, ingen border när man markerar en input-ruta. men använder jag samma css-fil på en annan sida så blir det en border. Jag har inte gjort nåt speciellt alls. vad är det som gör bordern? en fråga som jag har haft obesvarad i ett tag nu
varför blir det border på submit?
5 svar · 195 visningar · startad av Sico
Det vore mer intressant att se sidan där det inte fungerar.
Konstaterar att du använder class=input men du saknar motsvarande class i din css ( .input{} ).
I och med att du inte vill ha någon border så kan du byta ut:
border-bottom: #ECECEC 0px solid;
border-left: #ECECEC 0px solid;
border-right: #ECECEC 0px solid;
border-top: #ECECEC 0px solid;
mot
border: none;
Hur undviker jag att få en svart border på submit knappen när jag markerar en inputruta om jag har border på dom?
Vet inte om jag förstår dig riktigt. Menar du hur man kan ha border på alla input utom submit ?
Du kan använda class.
i CSS:
input { border: 1px solid black}
.submit {border: none}
i formuläret:
<input type="text" name="namn">
<input type="submit" class="submit" value="Skicka">
hmm, nej altså. När jag markerar en inputruta så får submit-knappen en svart border. Hur undviker jag det samtidigt som jag vill ha stylat mina inputs med border (fast inte svart då).
Aahh, nu förstår jag vad du menar. När du går in i formuläret så aktiveras submit-knappen. Detta för att kunna posta formuläret med enter.
Vet inte hur man tar bort visning av detta, i såfall med javascript. Jag har i allafall inte hört hur man kan göra det med CSS.
En fusk-variant skulle kunna vara:
<span style="border:1px solid red">
<input type="submit" style="border:none"></span>
Höjden blir lite högre då men det går kanske att anpassa med height eller line-height i CSS.