webForumDet fria alternativet

Mac-strul med css

7 svar · 444 visningar · startad av Anka

AnkaMedlem sedan juni 2000102 inlägg

Har upptäckt att mac helt ignorerar ett stylesheets td egenskaper. Vill ha en viss textstorlek och det verkar inte gå att sätta via stylesheetet. Har alltså en jättestor site och har upptäckt detta först nu att all text inom td:s ser hemskt ut. Vad göra? Någon Mac/style-expert. Har ingen lust att ändra i alla hundratals sidor som denna site innehåller.

------------------
Anka

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

Jag har inte märkt att TD-taggen inte skulle funka i Mac. Är det bara den taggen som inte funkar?

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

Ja, vad jag märkt hittills. Försök att ändra textstorlek så får du se. Annars är det något annat fel för funkar gör det inte för mig. Om någon kommer på något så är jag väldigt tacksam.

------------------
Anka

aMedlem sedan maj 2000522 inlägg

hmm, verkligen märkligt problem, du kan ju alltid använda

<span class=...> din text </span>

jonspionMedlem sedan maj 2000107 inlägg

Är det <td class="css"> som inte funkar för mac?

------------------
>>> Jonspion

Det ska funka. Jag tror att det är så att du måste specificiera storleken i px och inte i pt.

------------------
Anka

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

Som sagt, du kan ange storleken i storleksformatet, pixler eller punkter. Det har alltså inte något som helst med det att göra att inte TD-taggen funkar.

Kolla denna sajt, där har de en lista över vilka taggar som funkar i vilka webbläsare och på vilka plattformar: http://webreview.com/wr/pub/guides/style/mastergrid.html

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

Det är faktiskt så att TD taggens storlek bör specificeras i pixlar när det gäller css för mac. Du kan även kolla ett exempel på detta problem på denna siten:
http://style.metrius.com/font_size/css/exhibit_a.html

Jag har ändrat till px och nu funkar allting.

------------------
Anka

127 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)