webForumDet fria alternativet

Varför inte funka i Netscape 4?

5 svar · 350 visningar · startad av McIsaac

McIsaacMedlem sedan okt. 20002 inlägg

Jag har gjort en hemsida som funkar fint i IE, Opera och Mozilla. Dock upptäckte jag att vissa sidor, t.ex. Kalender, inte fungerade. I NS4 öppnas bara huvudet, men när menyn ska visas vägrar den. Det blir bara blått på resten av sidan.

Skulle gissa att det har med alla tabeller hit och dit på sidan, men om det är någon som vet vad som är fel så skulle jag gärna vilja veta.

Adressen: http://backa.medeia.net

/ Christian

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Kolla att du har avslutat dina tr- och td-taggar ordentligt. Om man inte gör det blir det precis så här i Netscape. :)

Om du använder en editor med inbyggd validator är det en bra hjälp för att hitta sådant.

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

Tråden flyttas till "HTML, CSS"! :)

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Din kod ser ut att vara hyfsat bra så jag skulle säga att det hela beror på att Netscape Navigator 4 är en kass webbläsare. ;)
Kör ett script som kollar om användaren kör NN4 och rekomendera i så fall denna att ladda ner en "modern" webbläsare. :)

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Oops! Jag var lite snabb med svar där. I Kalendern så har du ett sådant kodfel som Hypatia förutspådde. Tabeller som du startar på rad 14 avslutas aldrig. (Gäller även <tr> på rad 15 och <td> på rad 16). ;)

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Hrhrmm... Man klagar sällan över att "häst med vagn" inte har fyrhjulsdrift, ABS-bromsar och krockkudde heller ;) När Netscape 4 kom var den överlägsen ex. IE. Bara för att sätta lite perspektiv på saker. Netscape 4 är föråldrad, men det är ju synd att kalla den kass för det. :)

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)