MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg Håller på lite me en marquee grejj, dvs en text scrollas upp å loopas hela tiden.. då använder jag
<marquee direction=up behavior=scroll scrollamount=1 scrolldelay=250 height=12 loop>allt som ska va här</marquee>
men skulle vela ha det så att när varje ny rad scrollas upp så ska den stanna i nån sekund innan scrollen fortsätter, nån som vet hur man gör detta? såg det på nån sida för längesen som tyvärr inte finns kvar längre så kan inte kolla hur dem gjort det ;o
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Är du säker på att dom inte använt JavaScript?
MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg hmm nix det är jag ju iofs inte... kanske dem har gjort då, får kanske höra borta på deras forum, bara tänkte om det fanns nåt sånt behavor som ersatte "scroll"... aja
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg De attribut som du kan använda i <marquee> hittar du här:
http://www.idocs.com/tags/_MARQUEE.html
Tänk dock på att det är ett Microsoft-påhitt och inte ingår i HTML-standarden. ;)
MaRseYMedlem sedan maj 2001178 inlägg ah tack, precis nåt sånt jag leta efter också, kanske går me nån combo av scrolldelay scrollamount, får väl testa mig fram, annars lära mig javascript lite bättre :) tros det vara komplicerat att skapa något sådant som jag är ute efter i javascript?