webForumDet fria alternativet

Inloggning med html/javascript?

3 svar · 430 visningar · startad av leniz

lenizMedlem sedan aug. 2001676 inlägg

Hej!

Jag skulle vilja skapa en inloggningsfunktion där jag är begränsad till att använda mig av det som tillåts av passagen. Jag undrar nu vad som är smartast att göra. Tidigare har jag använt mig av ASP men det tillåts ju inte nu.
Skapade ett post formulär men när jag kör det så får jag felmeddelandet: The requested method POST is not allowed...
Tänkte att man kanske kunde verifiera det med javascript typ

if(login.anvnamn.value= 'nisse') {
return true;
}

och sedan förhindra högerklick så att man inte kunde titta på koden. Skyddet behöver inte vara så avancerat...

Någon som har någon ide på vad som kan fungera?

SicoMedlem sedan maj 20002 597 inlägg

jahadu, förhindra högerklick? en mystisk gåta som att täcka igen en stig med löv för att folk inte ska upptäcka den. Det går altså att komma in i källan på ett eller annat sätt vilket inte krävs så mycket "hackerkunskap" för att lyckas.

ska det va säkert ska du inte använda javascript, skaffa nytt webhotell istället. Tänker du ändå använda dig av javascript så visst tusan har det varit uppe en del såna här trådar innan, bara att söka.

JonasGMedlem sedan mars 2001148 inlägg

går nog inte att dölja koden som sagtens.

men du kan ha en en mapp eller fil där det skyddade finns. åsså ha ett formulär och javascript som skickar användaren till den mappen, filen som är skrivet i formuläret. skrivs inte rätt lösenord in skickas man alltså till en mapp, fil som inte finns.

ett ganska enkelt sätt.

dock kan jag inte java-script men använde ett sådant för länge sedan.

men asp eller php är ju definitivt att föredra...

jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg

Som sagt. Inget av detta är särskilt säkert eftersom koden körs på klientsidan (och alltså är läsbar utan större problem eller kunskaper) - men det där verkar du ju ha koll på ;) - så:

Login-scripts: http://javascript.internet.com/passwords/index.html
Några olika högerklicks"skydd": http://www.dwfaq.com/Tutorials/Miscellaneous/copyright_protection2.asp#no_right_click

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)