webForumDet fria alternativet

Formulär som uppför sig märkligt

HTML & CSS

12 svar · 251 visningar · startad av Gein

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Frågan#1

Har mitt lilla inloggningsformulär på en sida, men det märkliga är att textfälten uppför sej väldigt märkligt. Det är svårt att få markören i det olika fälten med musen. Prova själv, försök få markören i lösenordsfältet. Det går om man har musen på den övre kanten på fältet.

http://www.knivby.nu/mhb/index.asp?page=admin

Väldigt märkligt!? Fältet är iaf inte disablat. Det verkar som om det har att göra med att den ligger i iFrame, dessutom har jag märkt att om man har formuläret mycket tidigt på sidan (i princip högst upp i iFramen) så funkar det, men när den kommer ner en bit så blir det helknasigt. Någon som vet varför?

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Funkar inte i lägre version än 6.0 av Netcrapzor

Det finns andra webbläsare som inte stöder Iframe.

On-topic: Strange... :l

Erik Juhlin skrev:

Funkar inte i lägre version än 6.0 av Netcrapzor

Det finns andra webbläsare som inte stöder Iframe.

Jag vet, och det där var bara en kul grej jag skrev, har inget med saken att göra..

edit: Felet verkar bara uppstå i IE.. :OO
edit2: kan det lukta bugg, eller fel i koden?

Satte border=1 på några tables jag hade, och, ja.. titta så får ni se. Ett mycket konstigt fält som sträcker sej över hela sidan. Någon som orkar hitta vart i koden det fältet är och varför det går över hela sådär?
http://www.knivby.nu/mhb/index.asp?page=admin

edit: prova lite med markören över nickfältet. Det syns väldigt tydligt att det är det där spökfältet som förstör.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

min lilla 01.00 teori säger att du lekt lite för mycket med tabellerna här och nånstans har det bara blivit mysko :)
provat att göra om alla tabeller från början?

Jymdis skrev:

min lilla 01.00 teori säger att du lekt lite för mycket med tabellerna här och nånstans har det bara blivit mysko :)
provat att göra om alla tabeller från början?

vet du vad? jag morrar på din 01.00-teori ;) *morr*
Försöker helst hitta felet.. sista utvägen blir att göra om allt, men det tar sån tid.. oj oj :(
Hoppas på att någon med bättre öga hittar felet före mej ;)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Kollar man direkt på sidan du har i iframen funkar det: http://www.knivby.nu/mhb/admin.asp

Du borde göra som Jymdis säger, kolla tabellerna! Vissa celler har fel bredd, andra har ingen bredd angedd alls. Kanske därför det blir konstigt!?

celia

jo, att det är något knas med tabellerna är nu klart, måste bara hitta felet. Varför jag inte vill göra om allt från början är för att menyn va ett h*vete att göra.. :(

Medlem sedan aug. 20002 975 inlägg

Du har på två ställen <td colspan="2">. Tag bort colspan="2" ur dessa taggar ( kvar <td>), så är du i allafall en bit på vägen.

Matte skrev:

Du har på två ställen <td colspan="2">. Tag bort colspan="2" ur dessa taggar ( kvar <td>), så är du i allafall en bit på vägen.

nej? De måste vara där, provade för säkerhetsskull och det bara sabbade till det ännu mer. De ska ju sträcka sej över två fält så..

Medlem sedan aug. 20002 975 inlägg

På rad 72 i din output har du rowspan="3" i en <td>. Då borde det väl de två följande raderna bara innehålla en cell, eller har jag missuppfattat nåt.
Raderna jag syftar på är rad 88 och 96 i outputen.

Ja, det har du ju faktiskt rätt i! Det ska inte vara där. Tackar!
Jag ska försöka skriva om tabellen litegrann så får vi se om det löser sej... :)

Nu funkar det klockrent! Tack så mycket för hjälpen!

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
133 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)